Forest Gump – Penguin Readers – Wstęp

Wstęp

Pewnego dnia gdy Kurtis musiał zmienić koło w samochodzie, pomogłem mu. 

“Jeśli jesteś idiotą” – powiedział gniewnie – “Skąd wiesz jak to zrobić?”

“Może jestem idiotą” – odpowiedziałem “ale nie jestem głupi”.

Urodziłem się idiotą ale jestem bystrzejszy niż większość ludzi sądzi.

Szybko zdajemy sobie, ze to prawda w tej pięknej, ciepłej i śmiesznej historii Foresta Gump’a. Prostodusznego młodego mężczyzny z Alabamy w USA. Zdobył on odznaczenie za bycie bardzo dzielnym podczas wojny w Wietnamie i spotkal prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki. Stał się piłkarzem, gwiazdą filmową, biznesmenem i odbył podróż w kosmos, a jego najlepszym przyjacielem jest małpa o imieniu Sue!

Forrest Gump obecnie film, z Tomem Hanks’em i Sally Field w rolach głównych. Tom Hanks za ten film otrzymał Oskara w 1994 roku. W ciągu pierwszyhc 18 dni, film o Foreście Gump’ie zarobił 100 milionów dolarów w amerykańskich kinach – więcej niż jakikolwiek inny film Paramount Pictures wcześniej. Forest Gump to niezwykły człowiek, który robi wiele niezwykłych rzeczy. Miliony zwykłych Amerykanów polubiło film. Czuli, że w części historia Foresta Gump’a była też historią o nich samych i o Ameryce lat 60-tych do obecnej. Forrest Gump żył “Amerykańskim Snem”. Nie ma znaczenia czy jesteś biedny czy bogaty, możesz być kimkolwiek chcesz być.

Inne książki Wistona Groom’a to “Better Times Than These”, o wojnie w Wietnamie, i “As Summers Die”. Przez pewien czas żył w Nowym Yorku, a przez resztę w Clear Point a Alabamie.

Leave a comment